Persoonlijk

Begin

Ieder blog heeft een begin, ik denk dat dit begin heel erg betekenisvol kan zijn voor welke kant je opgaat met je blog. Ik wil proberen om, ondanks alles (of misschien juist wel dankzij alles), positief te blijven en ervoor te zorgen dat bepaalde dingen in een positiever daglicht komen te staan. Natuurlijk is het verrot om dit soort diagnoses te krijgen en ziek te zijn maar je kan er op twee manieren naar kijken. Je kan balen, verdrietig zijn, woedend worden enzovoorts en soms is dat nodig, soms helpt dat je verder. Echter is het beter om te kijken naar wat het je kan doen om de situatie te verbeteren, hoe nu verder te gaan en wat het je eventueel voor positiefs kan opleveren.

Dat laatste is voor mij heel belangrijk. Ik heb eerder therapie geprobeerd maar ben helaas daar niet veel verder mee gekomen, mede omdat ik door bleef gaan met fulltime werken en weglopen voor mijn problemen. Nu zit ik in de ziektewet en ben ik heel veel verloren, met andere woorden, I’ve hit rock bottom, erger kan het haast niet worden. Tegelijkertijd probeer ik dit als een kans te zien, omdat ik weinig meer over heb kan ik werken aan de fundering van mijn bestaan en vanuit daar alles opbouwen. Ik kan me volledig richten op therapie omdat ik toch geen werk meer heb (geloof me, ik zeg dit heel makkelijk maar het verliezen van mijn baan was een van de ergste dingen die ik ben verloren) en dat die uitkering een stuk lager ligt dan mijn salaris was heeft me er niet van weerhouden om eindelijk een eigen plekje te vinden.

Kortom, het is klote om ziek te zijn, maar er zijn dingen die je zelf kan doen om de situatie te verbeteren. Sterker nog, je bent zelf de sleutel tot verbetering, in therapie zal je met jezelf aan de slag moeten om beter te worden. Dus probeer ik, ondanks alles, ervoor te zorgen dat wat ik kan veranderen en waar ik ervoor kan zorgen dat de basisvoorwaarden beter zijn, dat ik ervoor zorg dat ik daarin mijn aandeel bijdraag.

4 gedachten over “Begin

    1. Dank voor je reactie. Ik ben (meer info hierover op de about me pagina) gediagnosticeerd met psychische aandoeningen, dus psychisch ziek. Ik ben gediagnosticeerd met Borderline, PTSS en ADHD, waarvan ik de laatste diagnose niet als problematisch ervaar en daar voornamelijk last van heb als ik moe ben.

      Liked by 1 persoon

      1. Aah ik snap het! Begrijp je aandoeningen ook wel, mijn zus heeft ook borderline en heb zelf een angststoornis en ADHD. Heel veel sterkte in ieder geval! ’t Voelt vast heel vervelend om niet meer te kunnen werken..

        Like

      2. Dank je. Wat rot dat jullie beiden problemen hebben maar tegelijkertijd zou dat misschien een steun kunnen zijn voor jullie?

        Dat ik niet kan werken is zeker rot maar ik hoop, na behandeling, langzamerhand weer te kunnen reïntegreren.

        Like

Geef een reactie

